söndag 19 augusti 2007

Vantarna äntligen på gång


Äntligen är de på stickorna. tror att detta är andra paret vantar jag stickar i hela mitt liv, och jag hade aldrig trott att det skulle vara så svårt att hitta ett bra mönster. Dessa vantarna heter St Moritz. Jag har gjort om mönstret lite eftersom jag inte ville sticka på vanliga stickor och behöva sy ihop dem efteråt. Håller tummarna för att det blir bra i slutändan. Det här med flätor var ganska kul, kanske vågar mig på en flättröja så småningom, på tal om det så känns det som evigheter sen jag stickade en tröja sist. Det får kanske bli nästa projekt. Borde nog skriva en lista på allt jag vill hinna med att sticka.
Mittens - finally on the needles
I think that this is the second pair of mittens that I knit ever, and I never thought that it would be that hard to find a nice pattern. This mittens is called St Morits. I changed the pattern a little, and knit them with double pointed needles instead of straight ones. I hate to sew things together when I´m finished, so I hope that it works out.
I found knitting cables really fun, and maybe I`ll knit a cablesweater some day. Actually it feels like ages since I knitted a sweater, maybe my next project. I probably need to write a list of all stuff I want to knit.

Inga kommentarer: