tisdag 21 augusti 2007

Julen närmar sig

Jag anmälde mig till Christmas Knit Along för några dagar sen. Man tycker ju att julen är långt borta, men det går ju så snabbt. Har funderat i flera dagar på vad jag ska sticka för julklappar, och har man så stor familj som jag så borde man börja med detta redan i januari. Jag har strukit och strukit på min lista men den är fortfarande jättelång, men i dagsläget ser det ut såhär. Jag kommer garanterat att få stryka en massa till, men det tar jag då. Har inte bestämt mig för mönster till allt, men tills dess ser det ut såhär:

Vantar eller pulsvärmare: 10 par
Raggsockar eller strumpor: 7 par
Tröjor: 7 st
Mössor: 7 st
Halsdukar: 13 st
Disktrasor: 6 st
Tovad väska: 1 st
Sjal: 1 st
Inneskor: 2 st
Börsar: 5 st
Whisp: 4 st
Clapotis: 2 st

Visst ser det ut som om jag vet vad jag ska göra fram till jul.


Christmas is coming closer
I signed up for the Christmas Knit Along the other day. You think Christmas is far away, but suddenly it`s there. I have been thinking about what to knit for Christmas for days, and I realize now that with a family as big as mine I should have started in January. I have areased and erased from my list but it`s still very long. But this is how it looks today. I will probably have to erase more objects and I still haven`t decided which pattern I`ll use, but until then:

Mittens or wristwarmers: 10
Socks: 7
Sweater: 7
Hats: 7
Scarfs: 13
Dishclothes: 6
Felted purse: 1
Shawl: 1
Slippers: 2
Purse: 5
Whisp: 4
Clapotis: 2

It seems like I know what to do until Christmas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är en whisp?
frågar en okunnig

Dorothy sa...

I'm amazed that you can knit 7 sweaters in a whole year, let alone four months!

Good luck getting everything done!