tisdag 22 maj 2007

Garnlager!


Jag tror alltid att jag ska hinna med hur mycket som helst. Jag stickar lätt en tröja på ett par dagar, så ett par sockar, och så kanske en snygg sjal. Lätt som en plätt, ända tills jag står där med garnet och undrar när i helskotta jag ska få någon sticktid. Jobbar man heltid, har 7 barn (varav 4 av dem är under 3,5 år), man har 7 hästar, 2 hundar, katter, fåglar, en råtta, tvätt, disk, ett stort hus som ska städas och en stor trädgård som ska skötas, då känns det ibland som om man skulle vilja ha ett par timmar extra varje dygn. I perioder väljer jag bort sovandet, men det funkar bara under kortare perioder, har försökt att välja bort annat också men det funkade inte det heller.
Jag hade tänkt att vara så flitig nu under april och maj, och sticka av en del av min garnsamling, men här är högarna som blev över, en gul, en grön och en rosa, och då är ändå inte mina strumpgarner med. Känner jag mig själv rätt så kommer de inte att vara mindre nästa år, men förhoppningsvis så har jag lite mer tid över för stickning då. Det är väl bara att acceptera att det kan ta både en och två månader med en tröja, och de där sockarna, ja de blir väl färdiga någongång. Men jag ger inte upp, imorgon ska jag leta fram alla mina röda, svarta och metallicfärgade garner, och hoppas att jag ska hinna med åtminstone något litet i varje färg. I kväll ska jag försöka avsluta något av alla mina påbörjade projekt. Tror det får bli en av sjalarna.

1 kommentar:

StickLena =KnitLena sa...

Jag är mycket imponerad av att du hinner allt inkl. att sticka också.
Du om någon måste passa som chef!