fredag 4 maj 2007

Hemlispaket!!!



Min Hemlis är verkligen flitig. Dessa underbara sockar och pulsvärmare har flyttat hem till mig idag. Passade perfekt gjorde de också. Tack min Hemlis, du är fantastisk. Hinner du med att sticka till dig själv också?

Själv hinner jag inte med någonting nuförtiden tycker jag. Igår var min första lediga dag efter ett par veckors intensivt jobb. Ledig, jo det var bara som jag trodde. Efter en snabb titt i almanackan upptäcker jag att det är dags för sjukhusbesök, och inte bara ett utan två av barnen. Så först in en vända, hem och byta barn och så tillbaka igen ett par timmar senare. När vi kom hem därifrån hade en av småtjejerna som varit lite smådålig blivit riktigt sjuk, vi behövde inte åka in med henne, men när hon är så kass brukar inte våra mediciner härhemma hjälpa utan det är bara en tidsfråga tills vi får åka in. Såna här dagar önskar man att man inte bodde 4 mil från ett sjukhus.

Idag min andra lediga dag vaknade barnen halv fyra på morgonen och var sjuka allihopa. Jag har sår i öronen efter allt gnällande och skrikande, och ryggen värker efter allt bärande. I fjor vid ungefär den här tiden undrade jag varför jag aldrig fick gjort något härhemma och började skriva dagbok, det gjorde jag under en månad, sen förstod jag varför. Tänkte göra det en månad i år också för att se om det var någon skillnad, jag menar barnen blir ju större och det borde bli lättare. Jag döpte den till Dagbok från ett dårhus, och jag funderar på att lägga upp den här någon dag. Just nu sover alla och jag är ensam uppe, underbart.

Har en häst som jag misstänker ska föla inatt eller kanske imorgon natt, så det blir till att hålla sig vaken. Hade tänkt sticka på något till min Hemlis, men vet inte om hästlukt är så populärt så jag får väl plocka fram ett av mina egna projekt. Brukar spå mina vänner och bekanta som ska ha barn för att se om det blir en flicka eller en pojke, och det har aldrig slått fel, har tom prickat in att det ska bli tvillingar och vilket kön det är på dem. Var nyfiken på om det fungerar på hästar också, så jag prövade för första gången häromkvällen, och jag blev jättebesviken för det visade att det skulle bli ett hingstföl, och jag som har varit inställd på ett stoföl i 11 månader nu. Jag hade ju redan bestämt vad den skulle heta, så nu blir det kanske till att tänka om.

Nu måste jag ut och vaka, sov gott alla ni andra.

1 kommentar:

Anonym sa...

sticka till mig själv är sämre med. Hinner bara med åt andra, men skall ta mig i kragen och kanske göra mig själv en skän present till jag fyller år. annars är risken stor att jag inga paket får.

Kramar din hemlis