måndag 28 maj 2007

Äntligen ett färdigt objekt

Det känns som om det var evigheter sen sist jag avslutade något jag börjat på. Mitt i all annan stickning kom äldsta dottern och ville ha en enkel vit rätstickad sjal, så den kom emellan. Skönt att sitta med framför teven på kvällarna, man slapp liksom att tänka. Har stickat den i ett mjukt mysigt mohairgarn, tror att jag ska göra något liknande till mig själv någon gång, fast i en annan färg.
I dag har jag fått mina byteskompisar till både vant- och sockbytet. Det kändes himla kul, nu vet man ju vilka färger de gillar och vilken storlek de har. Nu gäller det bara att välja något snyggt garn, och något kul mönster. Sen får man väl sätta stickorna i åtminstone sockgarnet för att vara säker på att hinna bli klar i tid. Men jag hann inte bli klar med tjejernas tröjor igår, så jag får väl tampas med dem en stund i kväll också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stämmer stickönskelistan ännu?????

Kramar din hemlis

Sanna sa...

Ja, jag försöker att hålla den uppdaterad.

Anonym sa...

Vad bra.

Kramar din hemlis