söndag 27 maj 2007

Stash socks bright

Ännu ett byte jag varit med på. Stash socks bright. Detta paket med ett läckert knallrosa sockgarn och ett paket te fick jag ifrån Anne Berit i Norge. Tack, för detta läckert somriga garn. Detta var en färg jag aldrig skulle valt själv, men efter att ha tittat på det flera gånger, och tittat lite på mönster så kom jag fram till att det var dödsläckert. Det är en av de saker jag gillar med alla byten, man får ofta upp ögonen för färger man aldrig provat, själv köper man ju ofta ungefär samma. Tack än en gång, detta garn hade jag tänkt skulle bli ett par Vinnland socks.
Men först av allt ska jag gå och sy ihop och sticka halsresår på vars en tröja till mina småtjejer. Hittade två i princip färdiga tröjor som legat i en påse i över ett år. Tur att jag stickade dem i en storlek större, men det skulle inte förvåna mig om de är för små nu när jag äntligen tagit mig i kragen och bestämt mig för att göra dem färdiga.

Inga kommentarer: