onsdag 23 maj 2007

Lite nya garner


Lite nyinköpta garner, 1-trådiga ullgarner som jag älskar, samt en härva svart lingarn. Hade tänkt köpa något rött garn till Project Spectrum men hittade absolut ingenting jag gillade. Har något litet liggande i just rött, så jag får försöka komma på något kul att göra med det. Det blev åtminstone en härva som passar Project Specrum i juni/juli. Inte illa en av nio. Det svarta lingarnet tänkte jag sticka en lång smal halsduk av, tycker att det är så himla snyggt. Något enkelt som passar till sommarkläderna.
Nä, nu ska jag ut och försöka fånga mitt föl på en bild, om han nu kan stå stilla så pass länge att jag hinner trycka på avtryckaren. Och min spådom slog in, det blev ett hingstföl, undrar om det är en slump eller om det verkligen funkar på hästar också, vi har tre hästar som ska betäckas i år och jag är ganska övertygad om att jag kan kolla vilka som blivit dräktiga utan ett ultraljud, tänkte åtminstone göra ett försök, gör jag det dagen innan vetrinären kommer så behöver jag ju inte vänta så länge för att se om det stämmer. Ha det så skönt i vårvärmen allihopa.

Inga kommentarer: