måndag 28 januari 2008

Efterlängtat FO - Min regnbågssjal

Äntligen har jag fått tummarna loss att göra färdigt min regnbågssjal. Började på den redan i april, och har egentligen inte haft speciellt mycket kvar på den. Två kvällar tog det att göra det sista.
Det var nervöst under tiden den låg i tvätten för tovning, men jag är jättenöjd med resultatet. Direkt när jag såg detta garnet visste jag att jag vill göra en halsduk på längden, och det känns som det var ett bra beslut.
Det som har blivit lidande när jag nu gjort denna klar är mina Monkey socks. Den första är färdig och den andra tänkte jag försöka hinna påbörja idag, men jag har inga större förhoppningar om att hinna bli klar med dem tills på torsdag, men jag ska göra mitt bästa.



My Rainbow scarf is finally done
I began on this scarf in April last year, and since then has it been "almostly" finished.. But it took me some time to pick it up and get it done. After only two nights was it finished. I was so nervous while it was in the washing machine for felting, but I`m very pleased with the result.
My Monkey socks has been put aside while Ì`ve been working on the scarf. Only one sock is done, and I better hurry up if I`m going to have them done before thursday.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig sjal! Precis en sådan man blir glad av i vintermörkret!

Strumpstickan sa...

Kul sjal!

Frida sa...

Härliga färger! Vilket garn!?Blir sugen på nått liknande. Kram Frida