tisdag 8 januari 2008

På stickorna


Håller fortfarande på med mina Socks of Kindness. Känns som om de aldrig ska bli klara. Varje gång jag stickar på dem måste jag repa upp ett par varv för att jag glömt göra ett omslag. Brukar aldrig ha problem med sånt och det är inget svårt mönster. Vill inget hellre än att börja på mina Monkey socks, men om jag lägger dessa ifrån mig kommer jag aldrig att göra dem färdiga. Problemet är väl att jag absolut måste sticka allting samtidigt, så blir det ett par varv här och ett par varv där. Men ett par kvällar till om det nu finns någon tid för stickning så ska de väl bli klara.
On the needles
I`m still working on my Socks of Kindness and it seems like their never going to be finished. Every time I work on them I knit a few rows and frog a few rows because I have missed an YO. I don`t use to have problems with that and it`s a simple pattern, so I don`t know why it should be so hard. I just wanna cast on to my Monkey socks, but if I put these aside they are probably never going to be finished. I must learn not to have to many projects at the same time, then maybe I could finish things a little quicker. But, a few more nights and they`re done.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Ursnygga sockor ,måste prova. Tack för titten , Eva.