måndag 14 januari 2008

FO - Socks of Kindness


Äntligen kan jag sluta tänka på dessa sockorna. Jag tyckte inte om att göra dem, och jag är inte nöjd med resultatet. Det var första gången jag gjorde en sk. short roe heel och det var väl inte riktigt min grej. Fick fula hål vid sidorna, och dessutom blev de för stora. Hade tänkt ge dem till mamma, men vill inte ge bort något som jag inte är nöjd med, så jag får väl se om hålen kan fixas, annars blir det till att repa upp dem. Men nu har jag nya sockor på stickorna, och de är betydligt roligare att sticka.
I can finally stop thinking of this socks. I didn`t like knitting them, and I`m not satisfied with the result. This was my first try with a short roe heel, and it didn`t work out for me. I got big holes by the sides of the heel, and the socks turned out way to big for me. I was going to give this to my mother, but I can`t give away anything that I`m not pleased with, so if I can`t fix the holes, am I probably going to frog them. But I have new socks on the needles right now, and they are much funnier to knit on.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Håller med om hälen, vilket fint garn du har stickat med.
Eva.