måndag 7 januari 2008

Årets första FO


Årets första färdiga objekt, om än bara ett litet ett. Kul att sticka något som blir klart direkt. Ett pannband från Drops. Passar bra så där lite lagom kalla dagar.
Har bestämt mig för att sticka så mycket som möjligt från min stash detta året, för jag blir nästan rädd när jag ser hur mycket garn jag har liggande. Men det som stör mig är inte att jag har massor av garn utan att jag har glömt vilka fina garner jag har, och istället för att använda dem så går jag hela tiden och köper nya. Nej, detta året ska jag kolla igenom stashen innan jag beställer något nytt. Pannbandet har jag stickat av ett bortglömt nystan av Jil color superwash ullgarn, och endast 30g gick det åt.
This years first FO
Even if it`s just a little one. Great with a small projects wich is done in one day. A headband from Drops. Perfect for those days when it isn`t to cold. I have decided to knit as much as possible from my stash this year, because I have so much yarns around here that it`s crazy. The problem is actually not all the yarns, because I like having them, the problem is that I forget about all beautys and buy more all the time. This year am I going through the stash before ordering something new. The headband is made of only 30g Jil color from a forgotten skein.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Ser varm och go ut,
Eva.