onsdag 2 januari 2008

Årets första blogginlägg


Ett sista FO hann jag med innan årsskiftet. Min My So Called Scarf blev äntligen färdig. Hela december susade förbi och tillfällena att sticka på var väldigt få. Hoppas på ett riktigt bra stickår i år med massor av roliga projekt.
Ser fram emot att börja på Monkey socks som första projekt i Stickameras sockklubb, men har för tillfället två par sockor på stickorna och måste avsluta åtminstone ett par av dem först. Är med i en massa KALS för tillfället och undrar om jag inte tagit mig lite vatten över huvudet. Räknade mina pågående projekt idag och fick det till 21 stycken, och då har jag bara räknat dem som jag kunde komma på. Lite skärpning nu inför det nya året hade inte skadat. Ska bli kul att se alla Monkeysocks från alla som är med i socklubben.
One last FO before the new year. My So Called Scarf is finally done. December month passed very fast, and I didn`t have much time for knitting. I`m hoping for a great knitting year in 2008 with lots of funny projects. Look foreward to cast on for the Monkey socks, but have at the moment two pair of socks on the needles and have to finish at least one of them first. I have joined lots of KALS for this year and I begin to wonder if I really have that much time. I counted my WIP`s today and I counted them to 21 (but there are probably more). I have to focus a little better this year and actually finish everything I begin with.

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Gott Nytt Stickeår och lycka till med projekten!