torsdag 10 januari 2008

Äntligen...

Nu stod jag inte ut med att vänta längre. Mina Socks of Kindness åkte till sidan och jag började på mina Monkey socks. Hann inte med mer än resåren på dem idag, och kvällen tänkte jag ägna åt de andra sockorna så att de verkligen blir klara, jag har ju bara pyttelite kvar. Var nog mest nyfiken på hur garnvalet blev. Svårt att välja till detta mönstret, de blir ju liksom snygga i alla varianter tycker jag. Enfärgat, melerat, randigt. Ja, alla har de sin charm. Och nu är här en som har bråttom ner till sin stickning för nu har alla småttingarna somnat.



Finally...
I couldn`t stand it anymore. I had to begin with my Monkey socks, and my Socks of Kindness have to take a little break (a very little one). I have only made the cuff of these, and tonight am I going to work on the other pair of socks, that are almostly finished. I was so curious about this yarn that`s probably why I couldn`t wait. It`s hard to choose a yarn for the Monkeys, I think they look great in any yarn. Solid, striping, variegated they all have their charm. Now I have to run to my knitting, all of the small kids has fallen asleep.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Väntar med spänning på resultatet.
Ha go helg på dej,
Eva.