tisdag 22 januari 2008

Nytt FO - Mod Cables Hat


Detta var ett snabbt och superroligt projekt. Blev lite trött på strumpstickning och var tvungen att göra ett litet avbrott, och denna mössan älskar jag verkligen. Stickad i Bulky Merino från Handpaintedyarn i färgen Capresse. Det gick inte ens åt ett nystan. Har ett nystan till i detta garnet i en läcker grön färg, ska se om jag hittar något mönster som påminner om detta. Mönstret till Mod Cables Hat kan jag verkligen rekommendera. Har inte stickat så mycket med flätor, men har fastnat lite för det.
Nu har Monkey sockorna åkt fram igen och jag ska försöka göra det sista på dem innan månadens slut. Det har varit lite ont om sticktid den sista veckan och jag har lite abstinens. Har legat på sjukhus ett par dagar med ett av barnen, och trodde att jag skulle få stickat lite där, men det blev bara två varv på sockorna på två dagar. Mina småtjejer har fyllt 3 år och det har varit bakning, städning och kalas här. Nu fyller minstingen 2 år i dagarna så vi ska klara av ett kalas till, sen hoppas jag på lite mer sticktid.


Another FO - Mod Cables Hat
This was a fast and funny project. I had to take a little break from knitting socks, and I love this hat. Knitted in Bulky Merino from Handpaintedyarn in color Capresse. I used less than a skein. I have another skein in a beautiful green color, and I think I`ll try to find a pattern for another hat. I really can recommend the Mod Cables Hat . I havent knitted much with cables, but I love it.
Now am I going to finish my Monkey socks before the end of the month. I haven`t had much knitting time the last week, because i have spent a few days at hospital with one of my kids and no knitting there. My little girls had their 3 birthday and I had to bake and clean, and we had birthday party of course. The youngest kid has his second birthday in a few days, and after that i really hope for some more knitting.

Inga kommentarer: